Montea világa

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Üdvözlünk!

Éppen időben érkeztél Vándor!

Háború közeleg és elkél minden tenni vágyó erős kéz, forgasson akár fegyvert, vagy használja a mágia hatalmát.
Ne aggódj, ha nem állsz még készen, hőssé formálnak majd a kalandok.
Fedezd fel a világot, kelj útra, kalandozz sivatagon, kietlen tájakon, havas hegyek legmélyén, dögletes mocsáron és a mindig veszélyt rejtő tengereken át. Küzdj ádáz szörnyekkel, élj nemesi életet, vívd ki a hősnek járó tiszteletet, vagy rejtőzz árnyak közé és vedd el azt, ami neked jár!
Gyűjts hát magad köré szövetségeseket és formáld saját belátásod szerint a változó világot!

Az oldal alapítása:
2012.10.01.

Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Kaland

Fejedelmi játszma című kalandban a reagkör határideje:
04.09. 21:00

Legutóbbi témák

» Vízipi(p)a-sarok
Általános játékszabályok Empty2018-09-07, 20:48 by Tsitsa Itsli

» Szintet léptem!
Általános játékszabályok Empty2018-07-30, 16:35 by Cerus Caranthir

» Városkapu, és a Felsőnegyed nem nevesített utcái és terei
Általános játékszabályok Empty2018-07-30, 16:06 by Tsitsa Itsli

» Tenger és szigetvilág
Általános játékszabályok Empty2017-04-29, 16:54 by Thryn L'lwyn

» Hullámtörő
Általános játékszabályok Empty2017-04-27, 20:05 by Caleb Mandrake

» Zord-hegység
Általános játékszabályok Empty2017-04-26, 04:21 by Zorgon Zarazul

» Palota és a palota tér
Általános játékszabályok Empty2017-04-18, 21:57 by Amelia il Contevilla

» Mulatónegyed nem nevesített utcái és lakóházai
Általános játékszabályok Empty2017-04-16, 21:42 by Sally Wentworth

» Contevilla-rezidencia
Általános játékszabályok Empty2017-04-08, 11:31 by Gonnir Eruthallion

Ederthin várostérkép

A dombtavi időszámítás szerint jelenleg 616-ot írunk.

Ki van itt?

Jelenleg 3 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 3 vendég

Nincs


[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (32 fő) 2024-02-13, 04:50-kor volt itt.

Statistics

Jelenleg összesen 3499 hozzászólás olvasható. in 143 subjects

Összesen 56 regisztrált felhasználónk van.

Legújabb felhasználó: Elen

Szerzői Jogok

Az oldalon található egyedi alkotások az alkotó(k) tulajdonát képezik!
A Világleírás és a helyszínek, helyszínek leírásai az oldal készítőinek szellemi terméke, így a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően használható fel szabadon.

    Általános játékszabályok

    Montea
    Montea
    Admin


    IC hozzászólások száma : 3

    Általános játékszabályok Empty Általános játékszabályok

    Témanyitás  Montea 2012-11-23, 23:50


    A karakterek és játékok/játékszálak száma:

    - Akármennyi karaktert lehet alkotni, amennyiben aktívan tud a karakterekkel játszani.
    - A játékszálakra vonatkozóan nincs korlát, a karakterekkel lehet párhuzamosan más helyszínen játszani. Ha mégis ugyanabban a topikba kerülnél két játékkal is ugyanazzal a karaktereddel, figyelj az idősík-eltolódásra (azaz valamelyik játék a másikhoz képest órákkal/napokkal előbb vagy később játszódik), hiszen egy időben nem lehetsz két helyen és nem futhatsz össze saját magaddal!
    - Egy IC topikban egyszerre több játék is futhat, a játékok elkülönítése érdekében javasolt a fejlécek használata, vagy legalább a játékospartnerek megnevezése. Amennyiben szeretnél karakterednek saját otthon-helyszínt vagy egy saját üzemelésű boltot/kocsmát/tolvaj-tanyát/kereskedőközpontot/stb., írj nekünk a Kérdések-kérések topikba a kért helyszín nevével, leírásával, esetlegesen helyszín-képpel és mi megalkotjuk Neked, amelyik negyedbe kéred. Fontos! A topiknak aktívnak kell lennie, időnként szúrópróbaszerűen ellenőrizzük a helyszíneket. Az 1-2 hozzászólást tartalmazó topikokat, vagy azokat a topikokat, ahová több, mint fél éve nem érkezett hozzászólás, archiváljuk.

    Egyedi karaktersajátosságok megengedettek, ezeket előtte az Adminisztrátorral kell egyeztetni. „Tápos” avagy "VP" karakterek és cselekvések nem megengedettek.

    A játékban történt következményekre való figyelés: ha az egyik játékban megsérült vagy bármi érte a karaktert, azt a következő játékban jelenítse meg, az éppen futó szálakra nem érvényes. Vonatkozik ez az IC megszerzett információkra is.
    Amennyiben a karakter IC meghal, az éppen akkor aktuálisan futó játékszálakat végig lehet vinni és csak azután töröltetni a karaktert. Karaktert csakis a játékosának a beleegyezésével lehet megölni.

    Ami tilos:

    Vulgáris szavak használata IC és OC nem elfogadott, ha mégis a karakterkoncepció része lenne az ilyen szavak használata, nyomdafestéket tűrő megfogalmazást kell használni. Tilos a fórumon bármilyen politikai, közéleti, ideológiai vagy vallási kérdés, illetve uszító, kirekesztő, gyűlöletkeltésre alkalmas témák tárgyalása, vagy ezekkel összefüggő jelképek és szimbólumok használata, valamint másik játékos minősítése, rágalmazása.

    Színpaletta, szövegboxok, formázás:

    A színpaletta használata megengedett az IC és az OC csevegő topikokban is. Az IC topikokban ezen kívül a játékokhoz játékcímek/fejlécek használhatóak, azonban kódolt szövegboxok használata nem engedélyezett a hozzászólásban. Smileyk csak az OC csevegő topikokban használhatóak.

    Formázásnál a sorkizárt(=justify) ajánlott. Dőlt, félkövér és áthúzott(=s) formázás is megengedett, de csak indokolt esetben vagy a hozzászólás tagoltabbá tételének érdekében (például: párbeszéd kivastagítható vagy a gondolat dőltté formázható, stb.) és csak ha a szöveg mennyiségének kevesebb mint a felét jelenti a formázott szöveg mennyisége. Ha a hozzászólásba verset illesztetek, azt rakhatjátok középre zárva.

    Linkek, képek beillesztése a IC topikokban nem megengedett.

    18+ az oldalon

    Mivel nem tudjuk ellenőrizni, hogy minden játékos elmúlt-e 18 éves, továbbá mivel az oldal alapkoncepciójában nincsenek horror és pornográf elemek, ezért mind az erotikus tartalmú játékok, mind a harcok a jó ízlés határán belül játszhatóak csak ki az IC topikokban (javasolt a hozzászólás fejlécében a "(18+)" jelölést alkalmazni). A regisztrációval a játékosok automatikusan elfogadják ezt a szabályt. A játékosok által írt tartalmakért nem vállalunk felelősséget, de ellenőrizni fogjuk, illetve, várjuk a jelzéseket, ha valami átlépte volna a határt. Az első alkalommal figyelmeztetést adunk, második alkalommal eltiltást vonhat maga után a szabályszegés.

    FRPG reag-jelölések:

    A játéktéren a karakteretek nevében írtok. Ennek a formáját tetszőlegesen megválaszthatjátok.  E/1. és E/3. is megengedett, de az E/3. az ajánlott.

    A hozzászólások formai legfőbb követelménye az értelmezhetőség. Használhatóak az általánosnak vett frpg jelölések:
    1.) A leírás: hagyományos típusú elbeszélői leírása a karakternek, a cselekedeteinek és/vagy a környezetének.
    Jelölése: *
    Példa: *Nagy lendülettel lép be a fogadóba.*
    2.) (Pár)beszéd: A karakter hangosan kimondott szavai.  
    Jelölése: -
    Példa: - Nem mondod, hogy három láb magas volt! *Hitetlenkedik.*
    3.) Gondolat: Megeshet olyan is, hogy a karakter gondolatait, belső eszmefuttatását esetleg véleményét akarjuk kifejezni. Ezt megtehetjük elbeszélően kifejtett körülírásban ("ekkor arra gondol, hogy..."), vagy használhatjuk a ~ vagy " jeleket a hangosan ki nem mondott gondolati szövegekre.
    Példa: ~ Túl sokat ivott~ *Gondolja magában.* vagy *Úgy gondolja, a másik kissé túl sokat ivott.*

    Formailag egy könyv formai tartalmának is megfelelhet a hozzászólás, elhagyva a * jelet a leírások elejéről és végéről. A párbeszéd jelölése itt is "-". A gondolat a már fentebb bemutatott módokon kívül érzékeltethető dőlt betűkkel is.

    Szabályok NJK mozgatására:

    NJK = Nem Játékos Karakter: ez alatt lehet érteni személyeket, állatokat, illetve szörnyeket, szellemek és élőhalottakat is.

    NJK személyek:
    A játék színesítését szolgálják, megjeleníthetik a város népét az egyszerű piaci kofától, a felszolgálókon, mesterembereken át az őrségig is. Nem játszható ki NJK módon a Fejedelem vagy a családtagjai.
    A játék színesítésébe beletartozik például a kocsmárostól ital rendelése, futár fogadása, piacokon kufárokkal alkudozni. Fel lehet használni akár útbaigazításra, de nem lehet olyan előnyt kovácsolni belőle a másik játékos kárára, például, hogy az NJK megmondja, órákkal korábban miről beszélt ott pár játékos karakter.
    A városőrség többnyire NJK, de mozgatásuk csak a játékostársak beleegyezésével lehetséges, azaz kétes vagy kétes ügyletek helyszínén akkor tűnhet fel a városőrség, ha ebbe a játékban játszó játékosok beleegyeztek. A kalandok mesélőit ez a kitétel nem köti.
    NJK-k sem okozhatják JK halálát, ha az nem egyezett bele.
    Lehetnek személyes NJK-k is, akik a játékoshoz tartoznak (testőr, barát, családtag, háziállat stb.), csakis ő mozgathatja, illetve a játékban játszó más játékosok annak beleegyezésével.

    NJK szörnyek:
    A táblázatban szereplő szörnyek (ld: Világleírás - Tematikus világleírás - Montea élővilága: Szörnyek) mindig NJK-k, önálló karakterként nem jelenhetnek meg, azaz nem hozhat senki pl. Worgur karaktert. A szörnyek háziasítása, szelídítése teljességgel lehetetlen. Játékok színesítése céljából mesélő nélküli játékokban is meg lehet jeleníteni, de mind a mesélővel, mind a mesélő nélkül zajló játékokra igaz, hogy olyan szörny jelenjen meg az adott játékban, amely az adott helyszínen lehetőség szerint őshonos. A mesélő nélkül zajló játékokban Ederthin falain belül nem jeleníthető meg szörny, csak a városfalon kívül (Parti strandfürdő, Városon túl topikok és a Kikötő topikja amennyiben nyílt vízen tartózkodnak a karakterek). A szörnyek nem okozhatják JK halálát a játékos beleegyezése nélkül, de sérülések előfordulhatnak. A megjelenítendő szörny a mesélő nélküli játékokban viszont nem törhet az egész városra vagy annak népére, kizárólag az adott játékban játszókra van kihatással.

    NJK szellemek, élőhalottak:
    Minden játékban megjelenő élőhalott és szellem (ld: Világleírás - Tematikus világleírás - Montea élővilága: Szellemek és élőhalottak) csak NJK lehet, önálló karakterként nem jelenhetnek meg, azaz nem hozhat senki pl. szellem vagy élőhalott karaktert. A megidézett szellemeket és élőhalottakat az őket megidéző mágus irányítja, a megidézés nélkül Montea vidékein bolyongó szellemek irányítása a mesélő nélküli játékokban megegyezik a szörnyek mesélő nélküli játékokban való irányításával. Mesélővel zajló játékokban csak a mesélő jogosult irányítani a megidézés nélküli szellemeket. A szellemek és élőhalottak nem okozhatják JK halálát a játékos beleegyezése nélkül, de sérülések előfordulhatnak. A megjelenítendő szellem vagy élőhalott a mesélő nélküli játékokban viszont nem törhet az egész városra vagy annak népére, kizárólag az adott játékban játszókra van kihatással.

      Pontos idő: 2024-04-19, 11:39