Üdvözlünk!

Éppen időben érkeztél Vándor!

Háború közeleg és elkél minden tenni vágyó erős kéz, forgasson akár fegyvert, vagy használja a mágia hatalmát.
Ne aggódj, ha nem állsz még készen, hőssé formálnak majd a kalandok.
Fedezd fel a világot, kelj útra, kalandozz sivatagon, kietlen tájakon, havas hegyek legmélyén, dögletes mocsáron és a mindig veszélyt rejtő tengereken át. Küzdj ádáz szörnyekkel, élj nemesi életet, vívd ki a hősnek járó tiszteletet, vagy rejtőzz árnyak közé és vedd el azt, ami neked jár!
Gyűjts hát magad köré szövetségeseket és formáld saját belátásod szerint a változó világot!

Az oldal alapítása:
2012.10.01.

Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Kaland

Fejedelmi játszma című kalandban a reagkör határideje:
04.09. 21:00

Latest topics

Ederthin várostérkép

A dombtavi időszámítás szerint jelenleg 616-ot írunk.

Ki van itt?

Jelenleg 1 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 1 vendég

Nincs


[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (12 fő) 2016-10-11, 18:26-kor volt itt.

Statistics

Jelenleg összesen 3473 hozzászólás olvasható. in 143 subjects

Összesen 55 regisztrált felhasználónk van.

Legújabb felhasználó: Shycor N'ylwenn

Szerzői Jogok

Az oldalon található egyedi alkotások az alkotó(k) tulajdonát képezik!
A Világleírás és a helyszínek, helyszínek leírásai az oldal készítőinek szellemi terméke, így a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően használható fel szabadon.

    Teremtésmítosz, isten, kultusz

    Share
    avatar
    Montea
    Admin

    IC hozzászólások száma : 3

    Teremtésmítosz, isten, kultusz

    Témanyitás  Montea on 2013-07-28, 15:32

    TEREMTÉSMÍTOSZ

    Az idők kezdetén anyagtalan anyag mozdulatlanul pihent a sötétségben, mígnem tudatra ébredt, furcsa kitüremkedések és bemélyedések keletkeztek rajta, és növekedni kezdett egészen addig, míg ezt a sötét semmit túl nem feszítette és meg nem repedt, hogy fény árassza el a formálódó világot. A sötétség és fény határán mindaz, ami tudatra ébredt az anyagban elvált az anyagtól, de önmagától nem tudott elválni, egy testbe volt zárva két ellentétes érdekű tuda: Urrah-Harru. Egy darabig a sötétség állt nyerésre, erősebb révén a saját teremtményeivel, a szörnyekkel, orkokkal, trollokkal és goblinokkal népesítette be a kialakult világot. Megelégelte ezt a fény és elkezdte létrehozni a saját lényeit, az elfeket, törpéket és végül az embereket. A harc a két fél teremtményei között és teremtőik között a mai napig tart, utóbbinak legismertebb megjelenési formája a nappalok és éjszakák váltakozása.

    ISTEN

    Az egy igaz szellem: Urrah-Harru
    Két nevet összekapcsolva használják, sohasem külön. Mára kiveszett e szavak ősi, pontos jelentése, de az ellentétpárokkal van kapcsolatban. Mindig önmagával harcolva ábrázolják: csípőjénél vagy hátánál összenőtt állapotban próbál szabadulni saját magától, küzd saját magával. Örökös harca jeleníti meg a jót és rosszat, a nappalt és éjszakát, a kiszámíthatatlan természetet.
    Urrah-Harrunak nincs hangsúlyozott nemi ábrázolása, mindig stilizáltan ábrázolják a küzdelmet, s mindig forduló mozgásban. A stilizált szobor vagy rajz két dobbanásra kész lábbal, villámot markoló négy kézzel, nyitott szájú két, leginkább orkokéra hasonlító fejjel rendelkezik. Birtokolja a természet erejét, ő maga a tomboló erő.
    Urrah-Harru az anyag, nincs lelke, ezért kell élő áldozattal etetni, hogy a testből távozó lélek éltesse.

    KULTUSZ

    Nashab Othum
    A hegyekben - gejzíres, kéngőzős vidéken készítettek egy monumentális Urrah-Harru domborművet egy magas sziklába (kb. 220 méter magas). Ez a véráldozati rituáléjuk fő helyszíne, itt Urrah-Harrunak különféle áldozatokat mutatnak be, hogy a föld kedvezzen az éjtestvéreknek, a természet ereje álljon az Éjtestvérek mellé a nehéz csatákban, stb.
    Urrah-Harru nyitott kőszájain bedobálják a hívők az áldozataikat, darabokban vagy egészben, élve vagy holtan, ahogy éppen a fősámán ezt megköveteli. Az ajándékok egy csatornán át egy kéngázos barlangi üregbe esnek. Ez a barlangrendszer szinte járhatatlan, s a vulkanikus tevékenység miatt (valamint mert szent hely) tilos a bemenet is. Ha a barlangi patakok túlzottan megáradnak, akkor Urrah-Harru kőszájain kifolyik sárgás-vöröses színű koszos víz, ami kimoshatja az áldozatnak ledobottak maradványait is. Ez mindig a rossz ómen: Urrah-Harru nem fogadta el az áldozatokat. Ekkor az éjtestvérek próbálják megmagyarázni az okokat, veszekedve a Sámánnal, akinek személyét is megkérdőjelezik. A Sámánnak meg kell tudni magyarázni az okot, ezen az élete is múlhat.
    Ezen a területen nem ritka a szeizmikus mozgás sem, gyakoriak a kisebb földrengések. Urra-Harru mérge felszabadul az értelmezés szerint, a Sámántól kérnek erre magyarázatot és megoldást is, indokolja a harag okait és mondja el a kiengesztelés módját.

    Hiagron
    Természetesen Urrah-Harru mellett nem merültek feledésbe az éjtestvéri hitvilág mellőzött Szellemkultuszai sem. Az asszonyok barlangokban alakították ki az ősi kultusznak Hiagront, a szent barlangot. Ez a „város” olyan barlangbelső, mely számos járatot foglal magába, legtöbbje zsákutca s a barlang fala vérrel kevert festékekkel rajzolt szent képekkel van tele.
    A szellemek a vadak és az ősök szellemei, akik Urrah-Harruval ellentétben nem kérnek sok véráldozatot. A szellemek sámánjai a barlangban vezetik le a rituális vadászatot, csatákat.

    Temetkezés
    Jellemzően megeszik hősi halottaikat, hogy erejük, eszük és képességük átszálljon rájuk. A többi elhunytat rendszerint a közeli, földrengések okozta hasadékokba helyezik el, ahol többnyire a hegy forró tartalma hamar eltünteti.
    A goblinok egy csoportja a fára temetkezést részesíti előnyben, és egy év után temetik csak el a csontokat, rendszerint a ház padlózatába, hogy az elhunyt velük maradjon és szelleme védje, erősítse az otthont. Mondani sem kell, a bomlásból eredő betegségek az éjtestvérekre nem hatnak.
    Mint minden eseményt, ezt is hatalmas lakoma követi mindhárom fajnál.

      Pontos idő: 2017-09-21, 10:45