Üdvözlünk!

Éppen időben érkeztél Vándor!

Háború közeleg és elkél minden tenni vágyó erős kéz, forgasson akár fegyvert, vagy használja a mágia hatalmát.
Ne aggódj, ha nem állsz még készen, hőssé formálnak majd a kalandok.
Fedezd fel a világot, kelj útra, kalandozz sivatagon, kietlen tájakon, havas hegyek legmélyén, dögletes mocsáron és a mindig veszélyt rejtő tengereken át. Küzdj ádáz szörnyekkel, élj nemesi életet, vívd ki a hősnek járó tiszteletet, vagy rejtőzz árnyak közé és vedd el azt, ami neked jár!
Gyűjts hát magad köré szövetségeseket és formáld saját belátásod szerint a változó világot!

Az oldal alapítása:
2012.10.01.

Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Kaland

Fejedelmi játszma című kalandban a reagkör határideje:
04.09. 21:00

Latest topics

Ederthin várostérkép

A dombtavi időszámítás szerint jelenleg 616-ot írunk.

Ki van itt?

Jelenleg 1 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 1 vendég

Nincs


[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (12 fő) 2016-10-11, 18:26-kor volt itt.

Statistics

Jelenleg összesen 3473 hozzászólás olvasható. in 143 subjects

Összesen 55 regisztrált felhasználónk van.

Legújabb felhasználó: Shycor N'ylwenn

Szerzői Jogok

Az oldalon található egyedi alkotások az alkotó(k) tulajdonát képezik!
A Világleírás és a helyszínek, helyszínek leírásai az oldal készítőinek szellemi terméke, így a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően használható fel szabadon.

    Fajok, társadalom

    Share
    avatar
    Montea
    Admin

    IC hozzászólások száma : 3

    Fajok, társadalom

    Témanyitás  Montea on 2013-07-28, 15:40

    FAJOK

    A három fő faj között vérszerződés áll fenn, ennek értelmében portyáznak, politizálnak és kereskednek egymással. Nem feltétlenül baráti együtt vagy egymás mellett élésről van szó, hanem érdekszövetségről, melynek célja: együttes erővel meghódítani a kontinenst és uralni.
    Számos ütközetből győztesen kerültek ki, azonban a döntő csatákat rendre elbukták, így területük a maira szorult vissza. Sámánjaik és mítoszaik azonban egy új Éjtestvéri Birodalomról regélnek, melynek korszaka hamarosan bekövetkezik…
    Általánosságban: éjjel aktívabbak, a nappalok a pihenéssel töltött órák, noha a napfény vagy hőség nem árt nekik. Életmódjuk miatt hallásuk éles, látásuk nappal átlagos, emberi, éjjel viszont a legjobban látó fajok közé tartoznak, s a ködben is ők látnak a legélesebben, ezért támadásaikat gyakran ködös időre vagy éjszakára időzítik.
    Ételeik zömében húsból, kövér rovarokból, férgekből, nyüvekből tevődnek össze, de esznek gombákat, növényeket, magvakat is.

    Ork (NJK)
    Jellemzően 1,8-2,1 m magasak, robusztus termetűek, bőrük valamivel vastagabb, mint az embereké, és az embernél kétszer erősebbek. Szakálluk-bajszuk nincs a férfiaknak sem, hajukat többnyire hosszan hagyják lenőni. Bőrszínük szürke, szürkésbarna, szemszín mindig fekete.
    Csak ők keveredhetnek más fajokkal, és közülük is csak az emberekkel. Átlagosan 90-120 évig élnek.
    Az éjtestvérek között agresszivitásban és értelemben is ők állnak középen. Lovakat és nagyobb méretű worgurokat egyaránt meg tudnak ülni.



    Fél-ork (JK)
    Az ember és ork faj keveredése. Csak ez a csoport játszható faj. A fél-orkok csak emberekkel vagy orkokkal tudnak utódot nemzeni, a keveredés bennük vegyes, a tisztavérűség csak nagyon sok generáció után jelenik meg. Nagyobb és erőteljesebb testfelépítésűek, mint az emberek, s értelmesebbek, mint az ork faj.
    Átlagosan 70-100 évig élnek.
    Nappali lényeknek számítanak, de éjjel is jobban látnak, még ha nem is annyira jól és tökéletesen, mint éjtestvérei.
    Kultúrájuk attól függ, hogy milyen közegben nevelkednek. Ha éjtestvérek körében, akkor az ő viselkedésnormáikat veszik át, ha viszont emberek vagy más népek között, akkor – főleg az értelmesebbeknek – civilizált a viselkedésük, még ha az orkok agresszivitása, hirtelen haragúsága jellemzi is őket sokszor.
    Elfogadottságuk:
      - A fél-orkok attól függően fogadnak el más népeket, hogy hol nőnek fel. Éjtestvérek körében felnőve gyűlölik a többi népet. Ha viszont nem éjtestvérek között nőnek fel, akkor gyakori, hogy az orkokat éppúgy nem szívlelik, mint az emberek, elfek vagy törpék.
      - A dombtaviak és az adar ishiriek aszerint ítélik meg őket, hogy egyrészt kihez húznak (hozzájuk vagy az éjtestvérekhez), másrészt hasznosságuk alapján. Egy, a többi monteaihoz hű, hasznos fél-ork a társadalom megbecsült tagja lehet, akár kisebb katonai tisztségeket is elérhet. Házasodni azonban nem házasodhat a magasabb rangúakkal, lévén ellenséges törzs leszármazottja, és éppen ezért magas tisztségeket sem érhetnek el, főleg nem katonait. A társadalom tehát elfogadja a hozzájuk kötődő fél-orkokat, de állandó, ki nem mondott gyanakvás övezi őket.
      - Valny'yriak és a nomádok: Semmi esetre sem keverednek velük, jellemzően rabszolgaként tekintenek rájuk.
      - Törpék: Nem válogatnak, fél-orkot és orkot egyaránt utálnak.
      - Elfek: Azt állítják, ha a fél-orkok be tudnak illeszkedni a társadalmukba, akkor elfogadják őket. Ilyen eset még nem fordult elő az elfek hosszú történelme során. Más népeknél látott fél-orkokat gyanakvóan figyelik és nem keresik velük a kapcsolatot, érintkezést.



    Troll (NJK)
    Magasabbak és nagyobb termetűek az orkoknál, de görnyedt testtartásuk miatt egymagasnak tűnnek. Erőben kétszer-háromszor erősebbek, mint az orkok. Karjai nyúltabbak, hosszabbak az testükhöz viszonyítva, testszőrzetük gyér, bőrük jóval vastagabb az orkokénál, barnás színű és gyakoriak a tüskés kinövések. Külsőben nem tér el jelentősen a két nem. Szemeik szürke apró gombszemek. Átlagosan 150-170 évig élnek, más fajokkal nem tudnak keveredni, nem mintha akarnának.
    Értelem terén az éjtestvérek között az utolsóak, ám agresszivitásban vezetők.


    Goblinok (NJK)
    Alacsonyak, 100-140 cm magasak, vékony csontozatúak, gyenge testizomzattal rendelkeznek. Bőrük színe grafitszürke, nagy füleik vannak, szemszínek közül a sárga és a vörös gyakori. Külsőben nem tér el jelentősen a két nem, inkább ékszerek, tetoválások és hajviselet alapján különböztethetőek meg. Más fajokkal nem tudnak keveredni, nem is jut eszükbe.
    A fajok közül a legeszesebbek, melyet főleg javak szerzésére, lehetőségek kiaknázására használnak ki. Nem nevezhetőek agresszívnak, de jóindulatúnak sem. Átlag alatti fizikai erejük helyett az eszüket felhasználva vágnak vissza. Kézügyességük a legjobb a három faj közül. Átlagosan 60-70 évig élnek.


    TÁRSADALOM

    Több faj él egymás mellett egy területen, törzsi szövetségben. Portyázó hadjárataikkal és életmódjukkal a környező népek ellenszenvét és félelmét okkal váltották ki. A terjeszkedő birodalmak hosszú háborúk során kiszorították őket az évszakonként változó szállásterületeikről, így a törzsek ősi földjükre húzódtak vissza, és saját területeiken a félnomád vándorló életmódra tértek át.

    Sámán – Zuhala
    Jelenlegi sámán: Daguzu Xonz – goblin nő
    Képesnek kell lennie a mágia használatára, így ő végzi el a véráldozatot a szellemek és isten felé.
    A sámánt (lehet nő és férfi is) a mágiahasználók közül választja ki a Vének Tanácsa, ám nem mindig a legerősebb mágus lesz sámán. Ha kiderül, hogy nem engedelmes a vének felé, menesztik, ami egyúttal büntetést is von maga után, s újat választanak. A Sámán végzi a törzsi rituálékat, például: felszenteli az Első harcost (Alfát), Omegának nyilvánítja a törzs megbüntetett tagjait, akik ez által bárki számára szabadon verhetővé, megszégyeníthetővé válnak, gyakran meg is ölik őket.
    Obszidián pengével, azaz megfent, szakócaként élesre pattintott, sötétszürke színű vulkanikus üveggel vágják le rituálisan az áldozatokat Urrah-Harrunak. Ezek az áldozatok lehetnek más népek foglyul ejtett tagjai, a törzs omegái, valamint vadak, szörnyek.

    Első Harcos (Alfa)
    Jelenlegi Első Harcos: Nadozduur (ork férfi)
    Erős, edzett, s egyben rafinált harcos is. A személyénél főleg az egészséget és az erőt veszik figyelembe. (Például egy a csalások útján rafinált módon eszes, de göthös harcos nem lehetne vezető, csak Omega, mert a betegség a szellemek büntetésének jele.) Lehet nő is Első Harcos, ez a cím érdem szerinti és csakis a legjobb lehet az Első Harcos.
    Az Első Harcos vezeti a csatában a harcosokat, emellett a territórium védelme, a törvények betartatása a fő feladata. Jelen van a tanácsokban, befolyásos személy a törzsben és mindenki szívesen fogadja barátjául, amíg a címet viseli. Alfának lenni ellenben nem egyszerű, mert ezt a címet sok harcos szeretné megszerezni, ami még a könnyebb dolog, ellenben művészet hosszútávon megtartani.

    Vének Tanácsa
    Azok a harcos hímek kerülnek be, akiknek legalább egy utódjuk már részt vett portyán. Többnyire a hadakozásban, a közösség politikai életében hoznak döntést, amibe asszonynépnek beleszólása csak abban az esetben van, ha az asszony vagy Első Harcos vagy sámán. Ugyanakkor az Asszonytanács fejétől kikérik a tanácsát, még ha nem is követik mindig.

    Asszonytanács
    A törzs hétköznapi életét irányítják. Csak azok lehetnek tagjai, akik legalább 3-4 utódot hoztak világra és neveltek fel. Vezetőjük a matriarcha, a legidősebb asszony.
    Egy meddő nőstényt semmibe vesznek, s nem lehet az asszonytanács tagja.
    Az asszonyok foglalkoznak a gyógyítással is, gyógynövények gyűjtésével és szárításával, elraktározásával, altató- és egyéb mérgek készítésével.

    Házasság
      - goblinok: általában életük végéig kitartanak párjuk mellett.
      - trollok, orkok: egy férfi-egy nő alkot egy párt, ugyanakkor számtalan esetben tart ágyast vagy szeretőt mindkét fél, nyíltan vagy burkoltan. Az elsőszülött a rangidős, függetlenül attól, hogy a feleségtől van-e vagy sem. Utóbbi esetben az apa elfogadja utódjául a gyereket. A trolloknál az öröklés megegyezik az orkokéval, de a befolyásosabb családoknál gyakori szokás, hogy az utódok még apjuk életében összevesznek az öröklésért, s az öröklés legbiztosabb módja, ha egy troll nem hagyja életben veszélyt jelentő fivéreit és nővéreit.


      Pontos idő: 2017-09-21, 08:46