Üdvözlünk!

Éppen időben érkeztél Vándor!

Háború közeleg és elkél minden tenni vágyó erős kéz, forgasson akár fegyvert, vagy használja a mágia hatalmát.
Ne aggódj, ha nem állsz még készen, hőssé formálnak majd a kalandok.
Fedezd fel a világot, kelj útra, kalandozz sivatagon, kietlen tájakon, havas hegyek legmélyén, dögletes mocsáron és a mindig veszélyt rejtő tengereken át. Küzdj ádáz szörnyekkel, élj nemesi életet, vívd ki a hősnek járó tiszteletet, vagy rejtőzz árnyak közé és vedd el azt, ami neked jár!
Gyűjts hát magad köré szövetségeseket és formáld saját belátásod szerint a változó világot!

Az oldal alapítása:
2012.10.01.

Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Kaland

Fejedelmi játszma című kalandban a reagkör határideje:
04.09. 21:00

Latest topics

Ederthin várostérkép

A dombtavi időszámítás szerint jelenleg 616-ot írunk.

Ki van itt?

Jelenleg 1 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 1 vendég

Nincs


[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (12 fő) 2016-10-11, 18:26-kor volt itt.

Statistics

Jelenleg összesen 3473 hozzászólás olvasható. in 143 subjects

Összesen 55 regisztrált felhasználónk van.

Legújabb felhasználó: Shycor N'ylwenn

Szerzői Jogok

Az oldalon található egyedi alkotások az alkotó(k) tulajdonát képezik!
A Világleírás és a helyszínek, helyszínek leírásai az oldal készítőinek szellemi terméke, így a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően használható fel szabadon.

    Gazdaság, tudomány, művészetek

    Share
    avatar
    Adminisztrátor
    Admin

    IC hozzászólások száma : 49

    Gazdaság, tudomány, művészetek

    Témanyitás  Adminisztrátor on 2016-04-02, 22:21

    GAZDASÁG

    Throndir:
    Elzárkózóbbak, van ugyan két kereskedő-városuk, de ez is csak kényszerből. Vélhetően, ha nem szorulnának rá a kereskedelemre, nem keresnék nagyon a kapcsolatot a többi néppel. Egyik kereskedőváros Nomare Porto, melyet elsődlegesen az Arany szigetekkel való kereskedéshez alapítottak meg, itt aranyat hoznak be, cserébe fémeket és fegyvereket adnak a törpék. A másik város a Szilaj-folyó forrásvidékénél, Adar Ishirrel és a nomádokkal való kereskedéshez: Gila. A városba be lehet menni, nem állítanak meg, csak ha tovább akarunk menni a birodalom felé. A város túlnyomó többségében törpe lakosságú. A Törpe Óbirodalomban csak engedéllyel lehet letelepedni, s a Nomare Portohoz való eljutáshoz biztos kap az átutazó törpe kíséretet.

    Ridonth-Nir:
    Szívesen üzletelnek az elfekkel és a dombtaviakkal, főleg olyan termékek esetén, amelyekből hiányt szenved a Törpe Újbirodalom (pl. drágább textilek, élelem, stb.), cserébe elsősorban fémeket (kivéve az aznahl-fémet), drágaköveket, és fegyvereket adnak, valamint hegymélyi és magashegyi gyógynövényeket. Van egy nagyobb kikötővárosuk az Ezüst-öböl északi partján: Uledzir. Befogadják az átutazókat, le is telepedhetnek a birodalomban. Vas-völgy a leghíresebb, emberek és elfek által vegyesen lakott, többnyire felszíni települések helye, ahol a más fajúak letelepedhetnek, de rájuk ugyanúgy a törpe törvények vonatkoznak.

    TUDOMÁNY, MŰVÉSZETEK

    - Aznahl- fém és fegyverek: piaci forgalomba nem hozzák, nagyon ellenálló, de könnyű, páncélhoz, sisakhoz és fegyverekhez egyaránt használják, gyakran csak külső védő borításként. Ajándékba kapni nagy megtiszteltetés, egyébként nemzedékről nemzedékre öröklődik. Készítése nagy tudást igényel, nemcsak a magasfokú rúnamágia-tudás, hanem kovácstudás is kell, megfelelő minőségű alapanyag szükséges és nem mindegy a fűtőanyag sem, amivel felhevítik. A fém egyedül az Aznahl-hegyégben lelhető fel. Díszítéshez és ékszerekhez sosem használják.
    - Kovácsmunka: az Újbirodalom hegyeiben található különleges fémen, az aznahlon kívül a többi fémből az építészet és szobrászat gigantikusságával ellentétben nagyon aprólékos, finom munkákat is tudnak készíteni, drágakövek csiszolásában, foglalatok kialakításában felülmúlhatatlanok. Leghíresebb kovácsműhelyekből kerülnek ki a Törpe Óbirodalomban a kibizani-acélok és a Törpe Újbirodalomban a zanulai acélok, mindkettő a főleg kovácsmunkából élő városról kapta a nevét.
    - Rúnamágia, rúnaírás jellemző, ami más népek számára nehezen tanulható, főleg ha a törpék beszélt nyelvéhez hasonlítjuk, mely több nép számára nyelvtörő is tud lenni. Ráadásul a törpék saját nyelvükön nem is szeretnek megszólalni idegenek jelenlétében, ha nem muszáj, hanem helyette a közös nyelvet használják. A törpék a legnehezebben az elfek és éjtestvérek nyelvét tanulják meg, de még mindig jobb aránnyal, mint fordítva.
    - Építészet, szobrászat: ha kőfaragásról vagy kőépítményekről van szó, a törpék a legnagyobb szakértői a témának. Bár sokat éri őket a vád, hogy gigantikus méretekben tudnak csak gondolkodni, valójában emberi léptékben is kiválóan alkotnak és ügyesen ráéreznek más népek stílusára is, még ha morognak is miatta munka közben.
    - Törpe sör: sokfélét készítenek, s bár alapanyagukat tekintve nem nevezhetőek különlegesnek, az ízük mégis Montea vitathatatlanul legjobb söreivé emeli a törpe söröket. A recepteket a sörfőző családok őrzik, állítólag nincs mivel rávenni egy ilyen törpét, hogy elárulja a titkos receptet. Mások úgy vélik, a hegymélyi kristálytiszta patakok vize az oka annak, hogy hiába a recept ismerete, e víz nélkül sosem lehet leutánozni a törpe söröket. Ezzel szemben a borhoz menthetetlenül nem értenek, már ami a készítését illeti.

      Pontos idő: 2017-09-21, 10:48