Montea világa

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Üdvözlünk!

Éppen időben érkeztél Vándor!

Háború közeleg és elkél minden tenni vágyó erős kéz, forgasson akár fegyvert, vagy használja a mágia hatalmát.
Ne aggódj, ha nem állsz még készen, hőssé formálnak majd a kalandok.
Fedezd fel a világot, kelj útra, kalandozz sivatagon, kietlen tájakon, havas hegyek legmélyén, dögletes mocsáron és a mindig veszélyt rejtő tengereken át. Küzdj ádáz szörnyekkel, élj nemesi életet, vívd ki a hősnek járó tiszteletet, vagy rejtőzz árnyak közé és vedd el azt, ami neked jár!
Gyűjts hát magad köré szövetségeseket és formáld saját belátásod szerint a változó világot!

Az oldal alapítása:
2012.10.01.

Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Kaland

Fejedelmi játszma című kalandban a reagkör határideje:
04.09. 21:00

Legutóbbi témák

» Vízipi(p)a-sarok
Teremtésmítosz, istenek, vallás Empty2018-09-07, 20:48 by Tsitsa Itsli

» Szintet léptem!
Teremtésmítosz, istenek, vallás Empty2018-07-30, 16:35 by Cerus Caranthir

» Városkapu, és a Felsőnegyed nem nevesített utcái és terei
Teremtésmítosz, istenek, vallás Empty2018-07-30, 16:06 by Tsitsa Itsli

» Tenger és szigetvilág
Teremtésmítosz, istenek, vallás Empty2017-04-29, 16:54 by Thryn L'lwyn

» Hullámtörő
Teremtésmítosz, istenek, vallás Empty2017-04-27, 20:05 by Caleb Mandrake

» Zord-hegység
Teremtésmítosz, istenek, vallás Empty2017-04-26, 04:21 by Zorgon Zarazul

» Palota és a palota tér
Teremtésmítosz, istenek, vallás Empty2017-04-18, 21:57 by Amelia il Contevilla

» Mulatónegyed nem nevesített utcái és lakóházai
Teremtésmítosz, istenek, vallás Empty2017-04-16, 21:42 by Sally Wentworth

» Contevilla-rezidencia
Teremtésmítosz, istenek, vallás Empty2017-04-08, 11:31 by Gonnir Eruthallion

Ederthin várostérkép

A dombtavi időszámítás szerint jelenleg 616-ot írunk.

Ki van itt?

Jelenleg 2 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 2 vendég

Nincs


[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (32 fő) 2024-02-13, 04:50-kor volt itt.

Statistics

Jelenleg összesen 3499 hozzászólás olvasható. in 143 subjects

Összesen 56 regisztrált felhasználónk van.

Legújabb felhasználó: Elen

Szerzői Jogok

Az oldalon található egyedi alkotások az alkotó(k) tulajdonát képezik!
A Világleírás és a helyszínek, helyszínek leírásai az oldal készítőinek szellemi terméke, így a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően használható fel szabadon.

    Teremtésmítosz, istenek, vallás

    Montea
    Montea
    Admin


    IC hozzászólások száma : 3

    Teremtésmítosz, istenek, vallás Empty Teremtésmítosz, istenek, vallás

    Témanyitás  Montea 2013-01-03, 15:12

    TEREMTÉSMÍTOSZ

    Kezdetben csak a természet volt maga, s az egész világot csapások sújtották. Árvizek, viharok, tűz pusztította a még alakuló világot, mígnem az istenek megtalálták maguk helyét, s így helye lett a földnek, helye lett a végtelen víznek, helye lett a levegőnek és helye a tűznek. Harcuk nyomait mutatják a tengerek, az égbe törő hegyek, a kietlen sivatag, a halált hozó mocsarak, a kiúttalan erdők. Ezek az istenek teremtették a növényeket, állatokat, s megformálták az első lényeket, melyeket kiemeltek korábbi teremtményeik közül: elfeket, embereket és törpéket. Egy idő után azonban teremtményeik sokan lettek, eltérő természetűek lettek és megszerezték mágia tudását, amivel teremtőik helyébe akartak lépni, ám próbálkozásaik szörnyű következményekkel jártak: eltorzultak és belőlük lettek az éjtestvérek, akik háborút szítottak. Az istenek éktelen haragja gerjedtek és sárkány-alakot öltve megjelentek háborúskodó teremtményeik között, s sokukat elpusztították, ahogy végigsöpörtek a harcok mezején. Az életben maradottakat szétkergették a világban, s ki-ki elfoglalt egy részt a világból, s a mai napig ellenségesen tekintenek a sárkányokra, ha csak tehetik, vadásznak rájuk. Az emberek egy csoportjának viszont nem maradt már hely, így maradtak a harc mezején, ami sivataggá vált az istenek pusztítása nyomán. Bocsánatért esedeztek az isteneknél, akik hűségükért cserébe élhetőbbé tették a sivatagot számukra, az adar ishiriek pedig a mai napig megélnek a kietlen vidéken.

    ISTENEK

    Az adar Ishiriek vallása természetalapú, a természeti elemekben isteneiket látják, a természeti csapások az istenek haragjának megtestesülése, míg az áldások az istenek jókedvének jelei. Az isteneket szoborként mindig emberi alakban ábrázolják, de a fejeik sosem emberiek, hanem sárkányfejek. Festmények és amulettek esetén az ábrázolásuk mindig teljes egészében sárkányalakok.

    Nartian: Főisten, a tűz istene, de egyben a harc és a tudás istene is. Ábrázolása mindig homoki sárkány képében történik. Templomaiban monumentális szobra előtt lobogó tűz soha nem aludhat ki. Ha a tűz kialszik, magukra vonják az isten haragját, s ez általában a gondatlan pap halálát is maga után vonja.

    Sharyr: A víz, a gyógyítás és a mágia istennője, az egyetlen isten, akit ábrázolások során női testtel ábrázolnak, s tengeri sárkány fejével. Legnagyobb tiszteletnek Zoraus tartományában örvend, Khry’sh-i, tó mellé épült templomában viszont nem egy nagy szobra áll, hanem a templom közepén egy hatalmas vízzel teli medence kapott helyett, s körülötte nyolc oszlop áll, mindegyiken egy-egy tengeri sárkányfej, melynek nyitott szájából víz csobog alá a medencébe. A víznek gyógyító hatást tulajdonítanak.

    Thrarriz: A föld és a harc istene. Templomait rendszerint a föld alá építik meg, hegyvidékes területen barlangokban alakítják ki. Az isten ábrázolása mindig erdei sárkány képében történik, félig emberi alakjában fekete páncélt visel és az adar ishiriek jellegzetes ívelt kardja látható nála. Szobrához nem lehet odajutni, fél méter széles lándzsaerdő veszi körbe. Templomai a legjobb óvóhelyek homokvihar esetén, de a negatív hatású földvarázslatok sem működnek a területén.

    Illaet: A levegő istene, egyben a fényé és a sötétségé is, nappalok és éjszakák váltakozásának istene. Megjelenése szerint mindig hegyi sárkányként jelenik meg. Templomai sosem zártak, inkább kőkörnek lehet nevezni őket, amit mindig az adott hely legmagasabb pontjára építenek. A körben elhelyezett kövek tetején kitárt szárnyakkal szokták ábrázolni még akkor is, ha félig emberi alakban jelenítik meg, de nem a kőkör közepe felé néz, hanem kifele. A kőkörös templomok sajátosságai, hogy abba szellemek és élőhalottak nem jutnak be.

    VALLÁS

    Papok és papnők:
    • Főpap – Eshnu’ur: A három tartomány vallási vezetője, de nem mindig Eneydros tartományából származik, ám ha másik tartományból való, akkor székhelyét át kell tennie Eneydros fővárosába. Hatalma kisebb a Helytartóénál, a tartományurakéval ér fel. Nő is lehet. Szent és sérthetetlen személyében. A legnagyobb templom Edeydros tartomány fővárosában, Ilragornban található Arh’qua, vagyis a Dóm, mely mind a négy istennek a temploma.
    • Pap – Essho: Egy-egy tartomány vallási vezetője, de a települések templomainak vezetőjét is így hívják. Nő is lehet.
    Egy templomhoz csak egy pap vagy papnő tartozik, illetve mindegyiknek egy segéde lehet, aki a helyét örökli meg, nem ritkán ez a személy saját vérükből való, hiszen a papok és papnők is házasodhatnak. A hivatás alól csak a halál adhat feloldozást.

    Babonák:
    Az Adar ishiriek igen babonásak, és babonáikat igen komolyan is veszik. Az egyik legfontosabb a sárkányokkal kapcsolatos. Mivel hitük szerint az istenek sárkányok képében jelennek meg, ezért az adar ishiriek sosem vadásznak sárkányra. Önvédelemből való megsebesítésük vagy megölésük után rituális körülmények között vetnek véget saját életüknek, hacsak a pap vagy papnő másként nem határoz az istenek sugallatára.

    Babonásságukra jellemző, hogy az isteneket ábrázoló amulettet vagy amuletteket viselnek, s nem ritkák a bizonyos gyógynövények vagy ősi írásjelek elhelyezése tárgyakon vagy a szobák megfelelő részén elrejtve, hogy a rossz dolgokat, betegségeket távol tartsák otthonuktól.
    Gyakori babonák (legtöbbjük levegőbe vetve vagy tárgyakra, falra rajzolva):
    • vízszintesen rajzolt hullámvonal: víz szimbóluma, tisztaság: útra indulónak jó szerencse kívánása
    • napkorong: balszerencsétől, rossz szándékú lényektől óv, leggyakrabban ajtó felett jelenik meg
    • négyágú fa: az adar ishiri elfeknél jellemző főleg, rontásűző jelentéssel bír.
    • lepedő sarkába sót csomózni: rontásűző
    • Három szirom: három különböző, jellemzően gyógyhatású vagy gyógyhatásúnak gondolt virágból álló kicsiny csokor, szövetdarabkával összekötve és az ablakok nyílásai fölé, a karnisnál elrejtve. Olykor kis papír is van rajta, hogy mitől óv, de jellemzően attól, hogy semmi rossz ne jöjjön be az ablakon a házba.
    • életfűből készült füstölő füstjében megfordulni háromszor jobbra és háromszor balra: Sivatagi óriás gonosz leheletét űzi el (Lásd Fajok: Szörnyek résznél, ennek a mágikusan létrehozott lénynek tulajdonítják a homokviharokat.)
    • áldottfű: fogazott levelei kabalák ruhásládák, utazózsákok alján, így gyógyhatásúnak, rontást távol tartónak vélik. A babona szerint feketén erezve megsárgul, ha átkot fognak fel gazdáikról.
    • méz és fahéj: jószágpusztuláskor, aszálykor égetik, mely drága engesztelő ajándék az isteneknek
    • üres bölcső ringatni tilos, mert a babona szerint meghal(hat) a gyermek.
    • fürdővízbe kamillát és tejet önteni: fehér, finom bőre lesz a gyermeknek, különösen lánygyermekeknél figyelnek erre (lányok esetén még felnőtt korban is gyakori ez, akárcsak a kert legvörösebb rózsájának szirmait a vízbe tenni a szépségért)
    • ha a fürdővizet este nem öntik ki, álmatlan éjszakákat okoz
    • tej kávéra öntve: kirajzolódik szerelmünk neve/monogramja/jele
    • küszöbben megbotlani reggel: balszerencsés nap
    • szék csikorog, bútor recseg magától: baj várható a családban
    • magától kinyíló ajtó: istenek valamelyikének (jellemzően Illaetnek) érkezését jelenti, ami jó szerencsét jelent
    • magától becsukódó ajtó: nagy baj kerüli el a családot, az istenek valamelyike kizárt valami rosszat segítve a ház lakóit
    • éjjel fütyülni: worgurokat vagy olrineket odavonzza


      Pontos idő: 2024-03-19, 07:42