Üdvözlünk!

Éppen időben érkeztél Vándor!

Háború közeleg és elkél minden tenni vágyó erős kéz, forgasson akár fegyvert, vagy használja a mágia hatalmát.
Ne aggódj, ha nem állsz még készen, hőssé formálnak majd a kalandok.
Fedezd fel a világot, kelj útra, kalandozz sivatagon, kietlen tájakon, havas hegyek legmélyén, dögletes mocsáron és a mindig veszélyt rejtő tengereken át. Küzdj ádáz szörnyekkel, élj nemesi életet, vívd ki a hősnek járó tiszteletet, vagy rejtőzz árnyak közé és vedd el azt, ami neked jár!
Gyűjts hát magad köré szövetségeseket és formáld saját belátásod szerint a változó világot!

Az oldal alapítása:
2012.10.01.

Belépés

Elfelejtettem a jelszót!

Kaland

Fejedelmi játszma című kalandban a reagkör határideje:
04.09. 21:00

Latest topics

Ederthin várostérkép

A dombtavi időszámítás szerint jelenleg 616-ot írunk.

Ki van itt?

Jelenleg 3 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 3 vendég

nincsen


[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (12 fő) 2016-10-11, 18:26-kor volt itt.

Statistics

Jelenleg összesen 3473 hozzászólás olvasható. in 143 subjects

Összesen 55 regisztrált felhasználónk van.

Legújabb regisztrált tagunk: Shycor N'ylwenn

Szerzői Jogok

Az oldalon található egyedi alkotások az alkotó(k) tulajdonát képezik!
A Világleírás és a helyszínek, helyszínek leírásai az oldal készítőinek szellemi terméke, így a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően használható fel szabadon.

    Környezet, éghajlat, városok

    Share
    avatar
    Montea
    Admin

    IC hozzászólások száma : 3

    Környezet, éghajlat, városok

    Témanyitás  Montea on 2013-01-03, 15:29

    KÖRNYEZET, ÉGHAJLAT

    A terület csaknem egésze sivatagos. Száraz, meleg éghajlat, több évet kell várni kiadós esőzésre, ekkor viszont virágba és zöldbe borul a sivatag. A homokviharok elég gyakoriak, az elzárt, medenceszerű képződmény kiváló fészke a gyors iramban a hegyeken átbukó szeleknek. A nappalok igen melegek, a hőmérséklet állandóan 30 fok feletti, de megközelítik gyakran az 50 fokot is, míg éjszaka akár fagypont alá is süllyedhet. A növényzet itt sokszor mag formájában vegetál és várja az esőt, vagy tüskéket növesztett levelek helyett, hogy ezzel csökkentse a párolgást.
    A területen található kevés folyók és tavak mentén a hegyekből érkező évenkénti kétszeri áradás bőséges táptalaja az öntözéses gazdálkodásnak. A növényzet ennek köszönhetően itt dúsabb.
    A Nyugati-hegységben kevés a csapadék, ezért a növényzet gyér, a hőmérséklet viszont alacsonyabb, mint a sivatagban és a napi hőingadozás sem olyan nagy.

    VÁROSOK, TELEPÜLÉSEK

    Adar Ishir három tartományra osztható: Eneydros, Aroyslana és Zoraus. Ezek közül Eneydros-é a vezető szerep, az ő területe az északi és középső részek, Arosylana a nyugati hegyekkel szabdalt területek, míg Zoraus a sivatag keleti része egészen az Égi- és Nagy-Havasok lábáig.

    Eneydros: A nagyobb városok főleg a folyó és a határok mentén alakultak ki, természetes adottságuk és a határvédelem miatt, a leggazdagabb települések közé tartoznak Adar Ishirben.
    A főváros Ilragorn: Fő kereskedelmi, vallási és tartományi központ. A Tartomány vezetője a Helytartó, akinek a palotája a város tetején áll s több függőkerttel rendelkezik. A főpap székhelye, az Arh’qua (A Dóm) is itt található, mely egy hatalmas hagymakupolával fedett épület az istenek szobraival és a Dómot körbeölelő függőkerttel, valamivel alacsonyabban a Helytartó palotájánál. A mágia központja is egyben, a köznépből származóknak itt nyílik lehetőségük a felemelkedésre, ha eléggé tehetségesnek találtatnak. A város maga egy kiemelkedő, kisebb hegyre és az azt körbeölelő dombokra épült, s az egész várost magas városfallal és helyenként elhelyezett őrtornyokkal vették körül, hogy védekezzenek az akh'hírok támadásai ellen.

    Aroyslana: Az épületek egymagukban is kisebb erődöt tesznek ki, minden város körül védművek segítenek a támadások elleni védekezésben. A hidegebb éghajlat miatt is zártabbak az épületek. A falvak igen elszórtan helyezkednek el, veszély esetén a legközelebbi erődvárosba húzódnak be a lakói. A főváros: Ly’yssor. Erődszerű város a hegy lábánál, a kézművesipar itt összpontosul.

    Zoraus: Három jelentősebb város közül a tó mellett épült főváros a legfontosabb: Khry’sh, a gazdagok palotái a tóra néznek vagy rögtön mellette állnak. Az ország élelmiszerraktára a város, hiszen a tó oázisként állandó lehetőséget nyújt az öntözésre és a termesztésre. Emellett a város hatalmát a Fekete mágia adja.



      Pontos idő: 2017-07-21, 08:49