Montea világa

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Üdvözlünk!

Éppen időben érkeztél Vándor!

Háború közeleg és elkél minden tenni vágyó erős kéz, forgasson akár fegyvert, vagy használja a mágia hatalmát.
Ne aggódj, ha nem állsz még készen, hőssé formálnak majd a kalandok.
Fedezd fel a világot, kelj útra, kalandozz sivatagon, kietlen tájakon, havas hegyek legmélyén, dögletes mocsáron és a mindig veszélyt rejtő tengereken át. Küzdj ádáz szörnyekkel, élj nemesi életet, vívd ki a hősnek járó tiszteletet, vagy rejtőzz árnyak közé és vedd el azt, ami neked jár!
Gyűjts hát magad köré szövetségeseket és formáld saját belátásod szerint a változó világot!

Az oldal alapítása:
2012.10.01.

Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Kaland

Fejedelmi játszma című kalandban a reagkör határideje:
04.09. 21:00

Legutóbbi témák

» Vízipi(p)a-sarok
Hadászat, harcmodor Empty2018-09-07, 20:48 by Tsitsa Itsli

» Szintet léptem!
Hadászat, harcmodor Empty2018-07-30, 16:35 by Cerus Caranthir

» Városkapu, és a Felsőnegyed nem nevesített utcái és terei
Hadászat, harcmodor Empty2018-07-30, 16:06 by Tsitsa Itsli

» Tenger és szigetvilág
Hadászat, harcmodor Empty2017-04-29, 16:54 by Thryn L'lwyn

» Hullámtörő
Hadászat, harcmodor Empty2017-04-27, 20:05 by Caleb Mandrake

» Zord-hegység
Hadászat, harcmodor Empty2017-04-26, 04:21 by Zorgon Zarazul

» Palota és a palota tér
Hadászat, harcmodor Empty2017-04-18, 21:57 by Amelia il Contevilla

» Mulatónegyed nem nevesített utcái és lakóházai
Hadászat, harcmodor Empty2017-04-16, 21:42 by Sally Wentworth

» Contevilla-rezidencia
Hadászat, harcmodor Empty2017-04-08, 11:31 by Gonnir Eruthallion

Ederthin várostérkép

A dombtavi időszámítás szerint jelenleg 616-ot írunk.

Ki van itt?

Jelenleg 1 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 1 vendég

Nincs


[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (32 fő) 2024-02-13, 04:50-kor volt itt.

Statistics

Jelenleg összesen 3499 hozzászólás olvasható. in 143 subjects

Összesen 56 regisztrált felhasználónk van.

Legújabb felhasználó: Elen

Szerzői Jogok

Az oldalon található egyedi alkotások az alkotó(k) tulajdonát képezik!
A Világleírás és a helyszínek, helyszínek leírásai az oldal készítőinek szellemi terméke, így a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően használható fel szabadon.

    Hadászat, harcmodor

    Montea
    Montea
    Admin


    IC hozzászólások száma : 3

    Hadászat, harcmodor Empty Hadászat, harcmodor

    Témanyitás  Montea 2013-01-21, 21:24

    ERŐDRENDSZER

    Az erődrendszer körbefogja a Dombtavi Fejedelemséget megoldva ezzel a támadások visszaverésének nagy részét, mivel az erődök között magas falak húzódnak, amelyeken nagyon nehéz átjutni. Ezt főleg a nomádok és az éjtestvérek folyamatos támadása miatt húzták fel. Maga a védelmi vonal többszörösen is kihasználja a hely adottságait, hogy fokozzák a védelmet.
    Az erődrendszer összetettebb a keleti, délkeleti és déli oldalon a sűrűbb támadások miatt.
    A kisebb erődök főként hírvivés, előőrsök, felderítők és utánpótlás szempontjából fontosak, az itt szolgálók összlétszáma erődönként 500 fő körül mozog. A nagyobb erődítmények a komplex védelmet látják el, az itt szolgálok létszáma erődítményenként 1000-1200 fő, nagy részét a nehéz és könnyűvértes lovagság adja, valamint az íjászok, többségük a mágiához is ért.

    Kapcsolat az erődök között: A támadásokról jelzőtüzekkel adnak jelet, amelyet a falakon időközönként, rossz időjárási körülmények között is jól látható távolságban helyeztek el. Meggyújtása esetén a lánc végigindul a falakon, sorra meggyújtva a lángot.
    Külön kiemelt pontja az erődítményrendszernek a Gathol H'ariir erődítmény (térkép 45.), amelyet a törpék védenek, figyelve az éjtestvérek mozgását. Valamint a Carlo-erődítmény (térkép 12.) Ederthinben, ami az erődítményrendszer központja.

    Hadászat, harcmodor T_erodrendszer2b

    FLOTTA

    A hadiflotta független az erődrendszertől, feladatuk a vizek és a part menti városok védelme, ezért a hajók és a hajón szolgálók is éppen úgy a sereghez, a solderre osztályhoz tartoznak, mint az erőd és az ott szolgálatot teljesítők. Besorozásnál képzettségtől és tapasztalattól függően osztják be a katonákat, valamint vannak hivatásos hajósok is.
    A hajók az évszázadok során sokat változtak, Valny'yr hajótípusait használták és használják a mai napig. A függetlenedés óta elkezdték őket fejleszteni, de hagyományként megmaradt az orr sajátos, díszes kiképzése. Halászhajókon, kereskedelmi hajókon és a flotta legtöbb hajóján ez kimerül egy egyszerű, felfele görbülő hajóorrban, csak a fontosabb kereskedelmi hajóknál valamint a flotta vezérhajóinál fordítottak nagyobb figyelmet a díszítésre. Ekkor a hajóorr különféle lények (sárkány, griff, stb.) alakját utánozza. A vitorlák színe általában mélykék, de egyes hajóknál kék-zöld sávos, valamint gyakran megjelenik rajtuk a griff is, mint a dombtaviak mitikus lénye.

    Hadihajók
    Mind a gyorsnaszádok, mind a csatahajók élén egy-egy tengernagy áll, ők a Hadi Tanács tagjai is.
      - Gyorsnaszád: 75 hajó tartozik ide. Becserkészésre és követésre használják, valamint utánpótlásra csata esetén. Könnyebb felépítésűek, elsősorban a sebesség a fontos ezeknél a hajóknál. A kalózok elleni védelem és rendvédelem fontos részét képezik, az őrjárati feladatokat is ezek látják el. Egy hajóra nagyjából 40-50 fős legénység fér fel.
      Hadászat, harcmodor D_gyorsnaszad
      - Csatahajó: 20 hajó tartozik ide. Méretre nagyobb és szélesebb, kétárbocos, valamint lassabb is, viszont könnyen lehet vele manőverezni, hogy az egymás melletti csatákban segítse a párhuzamba állást, illetve az elfordulást. Kiváló íjászai és erős mágusai miatt tud veszélyes lenni. Egy hajóra nagyjából 90-100 fős legénység fér fel.
    Hadászat, harcmodor D_csatahajo

    Kereskedelmi hajók
    Kisebb-nagyobb kereskedelmi utakra használják, egy- vagy kétárbocos hajók.
    Dél Szele: Az egyetlen háromárbocos hajó az egész flottában. Pár hónapja fejeződött be az építése, a hajózás legújabb technikai vívmánya e hajó, mely jelenleg Ederthin és Valny'yr fővárosa (Son’nerya) között ingázik. Nagyobb teherbírású, sokan ebben a hajótípusban látják a hajózás jövőjét, egyelőre azonban nem tervezi se a Fejedelemség, se Valny'yr több ilyen hajó építését, részben a költségessége miatt, részben mert a Dél Szelét még tesztelik, hogy az újakon mit kell majd esetleg változtatni.
    Hadászat, harcmodor D_delszele

    Halászhajók
    Legegyszerűbb kiképzésű és legkisebb hajók. A legnagyobbak is közülük alig pár fő halászt tud befogadni, és kicsiny vitorlával rendelkezik.
    Hadászat, harcmodor D_halaszhajo

    LOVAGSÁG
    Erődök rendszerébe és a solderre társadalmába szervesen beilleszkedő társadalmi réteg a nehéz- és könnyű-vértes harcmodorral rendelkező lovagok.
    A lovagi erényeket lovagi kódex szabályozza, melyet minden lovagnak nemcsak tökéletesen ismernie kell, hanem be is kell tartania, más lovagokkal szemben betartatnia. Lovagi etikettnek megfelelő kell viselkednie, gyengéket és a hölgyeket megvédenie. A leendő lovagok kötelesek bizonyos fokú tudományt is magukba szívni, írni-olvasni, számolni és egy mágiaágban közepes szintet elérni, harci iskolák valamelyikét természetesen minél magasabb szinten kell elsajátítaniuk.
    A sikeres lovagi próba után esküt tesz a Fejedelemnek, egyben hűséget is fogad neki. Az elpártolás, az esküszegés fővesztéssel jár. A lovaggá ütéssel bár nemes, azaz Stenere nem lesz, mégis szinte velük egyenrangú, nem számít ritkaságnak, hogy nemesi családból választhat magának párt.
    A lovagok bármely nemből és társadalmi rétegből származhatnak, a szükséges anyagi feltételekkel szintén rendelkezniük kell, ami a lóhoz, a páncélzathoz és a fegyverhez szükséges, kivételes tehetségek esetén ezt az erőd kapitánya biztosítja nekik.

    Lovagi tornák: Minden évben több alkalommal rendeznek lovagi tornákat, melyek során megmérkőzhetnek egymással. A bajnoknak nemcsak pénzbeli jutalom a jussa, hanem hírnév is. Ederthinben az évente megrendezett lovagi tornának a Lóversenypálya ad helyet. A győztesé lesz a legyőzött ellenfelének lova, páncélzata és fegyvere, amelyet a legyőzött kiválthat, ha tud.

      Pontos idő: 2024-05-09, 10:05