ERŐDRENDSZER
Az erődrendszer körbefogja a Dombtavi Fejedelemséget megoldva ezzel a támadások visszaverésének nagy részét, mivel az erődök között magas falak húzódnak, amelyeken nagyon nehéz átjutni. Ezt főleg a nomádok és az éjtestvérek folyamatos támadása miatt húzták fel. Maga a védelmi vonal többszörösen is kihasználja a hely adottságait, hogy fokozzák a védelmet.
Az erődrendszer összetettebb a keleti, délkeleti és déli oldalon a sűrűbb támadások miatt.
A kisebb erődök főként hírvivés, előőrsök, felderítők és utánpótlás szempontjából fontosak, az itt szolgálók összlétszáma erődönként 500 fő körül mozog. A nagyobb erődítmények a komplex védelmet látják el, az itt szolgálok létszáma erődítményenként 1000-1200 fő, nagy részét a nehéz és könnyűvértes lovagság adja, valamint az íjászok, többségük a mágiához is ért.
Kapcsolat az erődök között: A támadásokról jelzőtüzekkel adnak jelet, amelyet a falakon időközönként, rossz időjárási körülmények között is jól látható távolságban helyeztek el. Meggyújtása esetén a lánc végigindul a falakon, sorra meggyújtva a lángot.
Külön kiemelt pontja az erődítményrendszernek a Gathol H'ariir erődítmény (térkép 45.), amelyet a törpék védenek, figyelve az éjtestvérek mozgását. Valamint a Carlo-erődítmény (térkép 12.) Ederthinben, ami az erődítményrendszer központja.
FLOTTA
A hadiflotta független az erődrendszertől, feladatuk a vizek és a part menti városok védelme, ezért a hajók és a hajón szolgálók is éppen úgy a sereghez, a solderre osztályhoz tartoznak, mint az erőd és az ott szolgálatot teljesítők. Besorozásnál képzettségtől és tapasztalattól függően osztják be a katonákat, valamint vannak hivatásos hajósok is.
A hajók az évszázadok során sokat változtak, Valny'yr hajótípusait használták és használják a mai napig. A függetlenedés óta elkezdték őket fejleszteni, de hagyományként megmaradt az orr sajátos, díszes kiképzése. Halászhajókon, kereskedelmi hajókon és a flotta legtöbb hajóján ez kimerül egy egyszerű, felfele görbülő hajóorrban, csak a fontosabb kereskedelmi hajóknál valamint a flotta vezérhajóinál fordítottak nagyobb figyelmet a díszítésre. Ekkor a hajóorr különféle lények (sárkány, griff, stb.) alakját utánozza. A vitorlák színe általában mélykék, de egyes hajóknál kék-zöld sávos, valamint gyakran megjelenik rajtuk a griff is, mint a dombtaviak mitikus lénye.
Hadihajók
Mind a gyorsnaszádok, mind a csatahajók élén egy-egy tengernagy áll, ők a Hadi Tanács tagjai is.
- - Gyorsnaszád: 75 hajó tartozik ide. Becserkészésre és követésre használják, valamint utánpótlásra csata esetén. Könnyebb felépítésűek, elsősorban a sebesség a fontos ezeknél a hajóknál. A kalózok elleni védelem és rendvédelem fontos részét képezik, az őrjárati feladatokat is ezek látják el. Egy hajóra nagyjából 40-50 fős legénység fér fel.
- Csatahajó: 20 hajó tartozik ide. Méretre nagyobb és szélesebb, kétárbocos, valamint lassabb is, viszont könnyen lehet vele manőverezni, hogy az egymás melletti csatákban segítse a párhuzamba állást, illetve az elfordulást. Kiváló íjászai és erős mágusai miatt tud veszélyes lenni. Egy hajóra nagyjából 90-100 fős legénység fér fel.
Kereskedelmi hajók
Kisebb-nagyobb kereskedelmi utakra használják, egy- vagy kétárbocos hajók.
Dél Szele: Az egyetlen háromárbocos hajó az egész flottában. Pár hónapja fejeződött be az építése, a hajózás legújabb technikai vívmánya e hajó, mely jelenleg Ederthin és Valny'yr fővárosa (Son’nerya) között ingázik. Nagyobb teherbírású, sokan ebben a hajótípusban látják a hajózás jövőjét, egyelőre azonban nem tervezi se a Fejedelemség, se Valny'yr több ilyen hajó építését, részben a költségessége miatt, részben mert a Dél Szelét még tesztelik, hogy az újakon mit kell majd esetleg változtatni.
Halászhajók
Legegyszerűbb kiképzésű és legkisebb hajók. A legnagyobbak is közülük alig pár fő halászt tud befogadni, és kicsiny vitorlával rendelkezik.
LOVAGSÁG
Erődök rendszerébe és a solderre társadalmába szervesen beilleszkedő társadalmi réteg a nehéz- és könnyű-vértes harcmodorral rendelkező lovagok. A lovagi erényeket lovagi kódex szabályozza, melyet minden lovagnak nemcsak tökéletesen ismernie kell, hanem be is kell tartania, más lovagokkal szemben betartatnia. Lovagi etikettnek megfelelő kell viselkednie, gyengéket és a hölgyeket megvédenie. A leendő lovagok kötelesek bizonyos fokú tudományt is magukba szívni, írni-olvasni, számolni és egy mágiaágban közepes szintet elérni, harci iskolák valamelyikét természetesen minél magasabb szinten kell elsajátítaniuk.
A sikeres lovagi próba után esküt tesz a Fejedelemnek, egyben hűséget is fogad neki. Az elpártolás, az esküszegés fővesztéssel jár. A lovaggá ütéssel bár nemes, azaz Stenere nem lesz, mégis szinte velük egyenrangú, nem számít ritkaságnak, hogy nemesi családból választhat magának párt.
A lovagok bármely nemből és társadalmi rétegből származhatnak, a szükséges anyagi feltételekkel szintén rendelkezniük kell, ami a lóhoz, a páncélzathoz és a fegyverhez szükséges, kivételes tehetségek esetén ezt az erőd kapitánya biztosítja nekik.
Lovagi tornák: Minden évben több alkalommal rendeznek lovagi tornákat, melyek során megmérkőzhetnek egymással. A bajnoknak nemcsak pénzbeli jutalom a jussa, hanem hírnév is. Ederthinben az évente megrendezett lovagi tornának a Lóversenypálya ad helyet. A győztesé lesz a legyőzött ellenfelének lova, páncélzata és fegyvere, amelyet a legyőzött kiválthat, ha tud.
2018-09-07, 20:48 by Tsitsa Itsli
» Szintet léptem!
2018-07-30, 16:35 by Cerus Caranthir
» Városkapu, és a Felsőnegyed nem nevesített utcái és terei
2018-07-30, 16:06 by Tsitsa Itsli
» Tenger és szigetvilág
2017-04-29, 16:54 by Thryn L'lwyn
» Hullámtörő
2017-04-27, 20:05 by Caleb Mandrake
» Zord-hegység
2017-04-26, 04:21 by Zorgon Zarazul
» Palota és a palota tér
2017-04-18, 21:57 by Amelia il Contevilla
» Mulatónegyed nem nevesített utcái és lakóházai
2017-04-16, 21:42 by Sally Wentworth
» Contevilla-rezidencia
2017-04-08, 11:31 by Gonnir Eruthallion