KÖRNYEZET, ÉGHAJLAT
Mindkét birodalomra többnyire a hegyvidéki éghajlat a jellemző, területeik kisebb-nagyobb része az örök hó birodalmai: Throndir, az Törpe Óbirodalom területének nagy része hóval fedett egész évben, míg Ridonth-Nir, a Törpe Újbirodalomnál ez csak a legmagasabb hegyeik csúcsain jellemző, késő ősztől az olvadásig viszont a hegy lábáig lehúzódik a hó és jég. A járás ezért a magasabban fekvő részeken a felszínen nehézkes, az óbirodalmi törpék nem is túl segítőkészek a járható hágók elhelyezkedésének betájolásában. A hegyek lábainál a hőmérséklet enyhébb.
A hegyek mélyében a hőmérséklet mágia és a törpék életviteléből adódóan élhető, tíz fok fölött tudják tartani. Egyrészt az összes lakóhelyen és fontosabb helyen fel lehet fedezni az „Otthon melege” rúnajelet, másrészt a kovácsműhelyek szinte sosem pihennek, s ezek is árasztják magukból a meleget. Throndir esetében az Égi havasok alatt állítólag magmafolyam is folyik, ami szintén melegebb érzetet kelt odabenn. Az elhagyatottabb folyosókon és tárnákban viszont korántsem ilyen rózsás a helyzet, ott jellemzően fagypont közeli vagy az alatti a hőmérséklet.
VÁROSOK, TELEPÜLÉSEK
Throndir:
- Ytonn: A főváros, s egyben a tudomány, a mágia fellegvára, a legősibb lakott törpe településként jegyzik fel a krónikák. Méretei akkorák, hogy ha oda utazó eljut, úgy érzi, nem is városba került, hanem egy kisebb birodalomba a hegy gyomrában, s hetekbe telhet, mire kiigazodik ott. Uhdos legtöbb szentélye itt található.
- Kibizan: A város nevéről kapott kibizani acélról híres. Ugyan nem aznahl-fémből készült, mégis fel tudja venni a versenyt azokkal, sokszor rúnamágiával megtámogatott pengékről van szó. A városban jóformán szüntelenül hallani a kovácsolás zajait, s a legtöbb Dohr-szentély (s egyben pap) itt található.
- Nalukkhol: bányászváros, elsősorban nemesfém bányászattal foglalkozik: rengeteg ezüst és kevés arany található itt. Valamint Kibizan számára a nyersanyagot itt teremtik elő.
- Garazah: zarándokváros, elsősorban Harmi’ir-nek van itt nagy kultusza, a legtöbb pap és gyógyító itt tanul. Szent helyként tartják számon, mert a legtöbb gyermeket eddig sikertelenül váró törpe asszony ide jön el az istenek (s elsősorban Harmi’ir) áldását kérni, valamint hasonlóan tesznek a hosszú útra készülő törpék is.
- Gila: kereskedőváros a Szilaj-folyó forrásvidékénél, Adar Ishirrel és a nomádokkal való kereskedéshez. Hatalmas piac jellemzi, az óbirodalmi törpe holmik innen jutnak el Montea távolabbi zugaiba. Monumentális kőépületek és szobrok jellemzik, a rossz nyelvek szerint azért, hogy a törpék ezzel tegyék otthonosabbé a helyet, ha már „messze” a hegy. A fontosabb szobák és termek ablakai mind a Nagy Havasok felé néz.
- Nomare Porto: Közös kikötőváros az Arany-szigetekkel. A törpék a sziget dombjában építették meg lakhelyeiket, lefele terjeszkedve, míg az emberek a tengerpartot foglalták el.
Ridonth-Nir:
- Nir-Waag: A főváros, neve új várost jelent, az első település volt az Újbirodalom megalapításakor. A legnagyobb városuk, melyet katonavárosként tartanak számon, mert a kötelező hadi kiképzéseket itt tartják, de a mágia fellegvára is egyben.
- Zanula: Kibizanhoz hasonlóan a kovácsolástól hangos a város, innen kerülnek ki legtöbbször az aznalh-i fémmel ötvözött híres zanulai acélok.
- Nulbaram: A birodalomba tanulási vággyal érkezők egyik kedvenc helye: ékszerészet, művészet, tudomány hármasa jellemzi a települést. Érdekessége, hogy éjjel legritkább esetekben használnak világítást a hegymélyi köztereken, csarnokokban és utcákban, ugyanis a hold fényét tükrök segítségével vezetik le a felszínről.
- Uledzir: kereskedőváros az Ezüst-öböl partján. A törpék elsősorban a hegyoldalban laknak, a lentebbi részeket a többi fajnak engedték át, valamint a kikötő területét is. Nagy forgalmat bonyolít le, s bár a törpék nem jártasak a hajózásban (olyannyira, hogy még a tengeri halászatot is a többi fajra bízzák, ők inkább megveszik a halat), a kikötő mégis tökéletesre épített, s egyben nagy befogadóképességű. Nyitottak a kereskedésre, de a kivitelt szigorúan ellenőrzik, hogy a különleges fémjüket ne tudják kivinni.
- Baramunz: bányászváros: kevesebb nemesfémet bányásznak, mint az Óbirodalomban, helyette a hegy gazdag gyémántban és más drágakövekben, valamint itt bányásszák a vasércet és az új fémet, amit a törpék aznalh-nak hívnak. Az egyetlen település, ahova csak törpe mehet be, akadályozván az aznahl engedély nélküli kibányászását és kivitelét.
- Vad-völgy: A birodalom azon része, ahol a legtöbb nem törpe fajú lakos él laza felszíni településszerkezetben. A völgy a Bronz-patak mentén húzódik.
2018-09-07, 20:48 by Tsitsa Itsli
» Szintet léptem!
2018-07-30, 16:35 by Cerus Caranthir
» Városkapu, és a Felsőnegyed nem nevesített utcái és terei
2018-07-30, 16:06 by Tsitsa Itsli
» Tenger és szigetvilág
2017-04-29, 16:54 by Thryn L'lwyn
» Hullámtörő
2017-04-27, 20:05 by Caleb Mandrake
» Zord-hegység
2017-04-26, 04:21 by Zorgon Zarazul
» Palota és a palota tér
2017-04-18, 21:57 by Amelia il Contevilla
» Mulatónegyed nem nevesített utcái és lakóházai
2017-04-16, 21:42 by Sally Wentworth
» Contevilla-rezidencia
2017-04-08, 11:31 by Gonnir Eruthallion