Montea világa

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Üdvözlünk!

Éppen időben érkeztél Vándor!

Háború közeleg és elkél minden tenni vágyó erős kéz, forgasson akár fegyvert, vagy használja a mágia hatalmát.
Ne aggódj, ha nem állsz még készen, hőssé formálnak majd a kalandok.
Fedezd fel a világot, kelj útra, kalandozz sivatagon, kietlen tájakon, havas hegyek legmélyén, dögletes mocsáron és a mindig veszélyt rejtő tengereken át. Küzdj ádáz szörnyekkel, élj nemesi életet, vívd ki a hősnek járó tiszteletet, vagy rejtőzz árnyak közé és vedd el azt, ami neked jár!
Gyűjts hát magad köré szövetségeseket és formáld saját belátásod szerint a változó világot!

Az oldal alapítása:
2012.10.01.

Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Kaland

Fejedelmi játszma című kalandban a reagkör határideje:
04.09. 21:00

Legutóbbi témák

» Vízipi(p)a-sarok
Környezet, éghajlat, városok Empty2018-09-07, 20:48 by Tsitsa Itsli

» Szintet léptem!
Környezet, éghajlat, városok Empty2018-07-30, 16:35 by Cerus Caranthir

» Városkapu, és a Felsőnegyed nem nevesített utcái és terei
Környezet, éghajlat, városok Empty2018-07-30, 16:06 by Tsitsa Itsli

» Tenger és szigetvilág
Környezet, éghajlat, városok Empty2017-04-29, 16:54 by Thryn L'lwyn

» Hullámtörő
Környezet, éghajlat, városok Empty2017-04-27, 20:05 by Caleb Mandrake

» Zord-hegység
Környezet, éghajlat, városok Empty2017-04-26, 04:21 by Zorgon Zarazul

» Palota és a palota tér
Környezet, éghajlat, városok Empty2017-04-18, 21:57 by Amelia il Contevilla

» Mulatónegyed nem nevesített utcái és lakóházai
Környezet, éghajlat, városok Empty2017-04-16, 21:42 by Sally Wentworth

» Contevilla-rezidencia
Környezet, éghajlat, városok Empty2017-04-08, 11:31 by Gonnir Eruthallion

Ederthin várostérkép

A dombtavi időszámítás szerint jelenleg 616-ot írunk.

Ki van itt?

Jelenleg 1 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 1 vendég

Nincs


[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (32 fő) 2024-02-13, 04:50-kor volt itt.

Statistics

Jelenleg összesen 3499 hozzászólás olvasható. in 143 subjects

Összesen 56 regisztrált felhasználónk van.

Legújabb felhasználó: Elen

Szerzői Jogok

Az oldalon található egyedi alkotások az alkotó(k) tulajdonát képezik!
A Világleírás és a helyszínek, helyszínek leírásai az oldal készítőinek szellemi terméke, így a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően használható fel szabadon.

    Környezet, éghajlat, városok

    Adminisztrátor
    Adminisztrátor
    Admin


    IC hozzászólások száma : 49

    Környezet, éghajlat, városok Empty Környezet, éghajlat, városok

    Témanyitás  Adminisztrátor 2016-04-02, 22:33

    KÖRNYEZET, ÉGHAJLAT

    Mindkét birodalomra többnyire a hegyvidéki éghajlat a jellemző, területeik kisebb-nagyobb része az örök hó birodalmai: Throndir, az Törpe Óbirodalom területének nagy része hóval fedett egész évben, míg Ridonth-Nir, a Törpe Újbirodalomnál ez csak a legmagasabb hegyeik csúcsain jellemző, késő ősztől az olvadásig viszont a hegy lábáig lehúzódik a hó és jég. A járás ezért a magasabban fekvő részeken a felszínen nehézkes, az óbirodalmi törpék nem is túl segítőkészek a járható hágók elhelyezkedésének betájolásában. A hegyek lábainál a hőmérséklet enyhébb.
    A hegyek mélyében a hőmérséklet mágia és a törpék életviteléből adódóan élhető, tíz fok fölött tudják tartani. Egyrészt az összes lakóhelyen és fontosabb helyen fel lehet fedezni az „Otthon melege” rúnajelet, másrészt a kovácsműhelyek szinte sosem pihennek, s ezek is árasztják magukból a meleget. Throndir esetében az Égi havasok alatt állítólag magmafolyam is folyik, ami szintén melegebb érzetet kelt odabenn. Az elhagyatottabb folyosókon és tárnákban viszont korántsem ilyen rózsás a helyzet, ott jellemzően fagypont közeli vagy az alatti a hőmérséklet.

    VÁROSOK, TELEPÜLÉSEK

    Throndir:
    • Ytonn: A főváros, s egyben a tudomány, a mágia fellegvára, a legősibb lakott törpe településként jegyzik fel a krónikák. Méretei akkorák, hogy ha oda utazó eljut, úgy érzi, nem is városba került, hanem egy kisebb birodalomba a hegy gyomrában, s hetekbe telhet, mire kiigazodik ott. Uhdos legtöbb szentélye itt található.
    • Kibizan: A város nevéről kapott kibizani acélról híres. Ugyan nem aznahl-fémből készült, mégis fel tudja venni a versenyt azokkal, sokszor rúnamágiával megtámogatott pengékről van szó. A városban jóformán szüntelenül hallani a kovácsolás zajait, s a legtöbb Dohr-szentély (s egyben pap) itt található.
    • Nalukkhol: bányászváros, elsősorban nemesfém bányászattal foglalkozik: rengeteg ezüst és kevés arany található itt. Valamint Kibizan számára a nyersanyagot itt teremtik elő.
    • Garazah: zarándokváros, elsősorban Harmi’ir-nek van itt nagy kultusza, a legtöbb pap és gyógyító itt tanul. Szent helyként tartják számon, mert a legtöbb gyermeket eddig sikertelenül váró törpe asszony ide jön el az istenek (s elsősorban Harmi’ir) áldását kérni, valamint hasonlóan tesznek a hosszú útra készülő törpék is.
    • Gila: kereskedőváros a Szilaj-folyó forrásvidékénél, Adar Ishirrel és a nomádokkal való kereskedéshez. Hatalmas piac jellemzi, az óbirodalmi törpe holmik innen jutnak el Montea távolabbi zugaiba. Monumentális kőépületek és szobrok jellemzik, a rossz nyelvek szerint azért, hogy a törpék ezzel tegyék otthonosabbé a helyet, ha már „messze” a hegy. A fontosabb szobák és termek ablakai mind a Nagy Havasok felé néz.
    • Nomare Porto: Közös kikötőváros az Arany-szigetekkel. A törpék a sziget dombjában építették meg lakhelyeiket, lefele terjeszkedve, míg az emberek a tengerpartot foglalták el.

    Környezet, éghajlat, városok Varos_throndir

    Ridonth-Nir:
    • Nir-Waag: A főváros, neve új várost jelent, az első település volt az Újbirodalom megalapításakor. A legnagyobb városuk, melyet katonavárosként tartanak számon, mert a kötelező hadi kiképzéseket itt tartják, de a mágia fellegvára is egyben.
    • Zanula: Kibizanhoz hasonlóan a kovácsolástól hangos a város, innen kerülnek ki legtöbbször az aznalh-i fémmel ötvözött híres zanulai acélok.
    • Nulbaram: A birodalomba tanulási vággyal érkezők egyik kedvenc helye: ékszerészet, művészet, tudomány hármasa jellemzi a települést. Érdekessége, hogy éjjel legritkább esetekben használnak világítást a hegymélyi köztereken, csarnokokban és utcákban, ugyanis a hold fényét tükrök segítségével vezetik le a felszínről.
    • Uledzir: kereskedőváros az Ezüst-öböl partján. A törpék elsősorban a hegyoldalban laknak, a lentebbi részeket a többi fajnak engedték át, valamint a kikötő területét is. Nagy forgalmat bonyolít le, s bár a törpék nem jártasak a hajózásban (olyannyira, hogy még a tengeri halászatot is a többi fajra bízzák, ők inkább megveszik a halat), a kikötő mégis tökéletesre épített, s egyben nagy befogadóképességű. Nyitottak a kereskedésre, de a kivitelt szigorúan ellenőrzik, hogy a különleges fémjüket ne tudják kivinni.
    • Baramunz: bányászváros: kevesebb nemesfémet bányásznak, mint az Óbirodalomban, helyette a hegy gazdag gyémántban és más drágakövekben, valamint itt bányásszák a vasércet és az új fémet, amit a törpék aznalh-nak hívnak. Az egyetlen település, ahova csak törpe mehet be, akadályozván az aznahl engedély nélküli kibányászását és kivitelét.
    • Vad-völgy: A birodalom azon része, ahol a legtöbb nem törpe fajú lakos él laza felszíni településszerkezetben. A völgy a Bronz-patak mentén húzódik.

    Környezet, éghajlat, városok Varos_ridonthnir

      Pontos idő: 2024-04-26, 19:56